کد مطلب:313816 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:1072

کرامات امامزاده سید محمد
11. كرامات زیادی از این امامزاده روایت و رؤیت شده است كه به چند نمونه ی آن در زیر اشاره می كنیم:

الف. وجود دو چشمه ی آب، یكی از بالای سر و دیگری از پایین پای حضرت، كه حتی در فصول خشكسالی هم كم نمی شود.

ب. یكی از روحانیون كه جهت زیارت به محل امامزاده مشرف شده است (ثقةالاسلام محمدجواد محسنی كوشكی) نقل می كند در حال خواندن دعا و توسل به بی بی حضرت زینب علیهاالسلام بوده است كه متوجه می شود در بین جمع، بیماری كه از یك چشم ناراحتی شدید داشته شفا پیدا می كند (روحانی مذكور هم اكنون در حوزه ی علمیه ی قم مشغول تحصیل می شود).

پ. خواهری از شهرستان خرمبید (منطقه خرمی) كه دچار مریضی سخت بوده است، با شوهرش در حالیكه با موتور سیكلت در حال حركت به طرف امامزاده بوده، در نزدیكی های امامزاده پیاده می شود و با پای برهنه بقیه ی مسیر را تا امامزاده طی می كند آنگاه در جوار امامزاده با توسل و دعا به حاجت خود می رسد و شفا می یابد، و در حال حاضر برخی از نامه های ارسالی و حتی نسخه پزشكان معالج وی به عنوان مدرك موجود است.

با تشكر از اداره ی اوقاف و امور خیریه ی شهرستان اقلید، هیئت امنای امامزاده سید محمد شهرستان اقلید. [1] .

برخی از فرزندان عبیدالله بن حسن بن عبیدالله بن عباس بن علی بن ابی طالب علیهم السلام.

ابوعقیل محمد بن علی بن محمد بن حسن بن اسماعیل، پسر عبدالله بن عبیدالله بن حسن بن عبیدالله بن عباس بن علی بن ابی طالب علیهم السلام، كه از جمله ی



[ صفحه 139]



منتقلان ری به اصفهان می باشد. بازماندگانش مرتضی، شهربستی و ابوالقاسم مجتبی هستند. [2] .


[1] متن فوق از مدارك و اسناد موجود در اداره ي اوقاف و امور خيريه ي اقليد تهيه شده است.

در اينجا لازم است از جناب آقاي شريفي و مسئولين محترم اداره ي اوقاف اقليد كه محبت نموده اند و مطالب فوق را براي اينجا ارسال نموده از همه تشكر و قدرداني كنم. اجر همگي با حضرت اباالفضل العباس قمر بني هاشم عليه السلام. علي رباني خلخالي.

[2] مهاجران آل ابي طالب عليهم السلام: ص 99، تأليف ابواسماعيل ابراهيم بن ناصر بن طباطبا، ترجمه ي محمدرضا عطائي، چاپ اول، سال 1372 ش، از انتشارات آستان قدس رضوي.